Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για προσφορές και εκπτώσεις στα e-shop σας!

Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για προσφορές και εκπτώσεις στα e-shop σας!

Πελάτες μου με ρωτούν πολύ συχνά : Μπορώ να έχω εκπτώσεις όλο το χρόνο στο e-shop μου;
Πάμε να δούμε μερικά πράγματα.
Τον Απρίλιο του 2023, κυκλοφόρησε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ένας κανονισμός με τίτλο “Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής” που ισχύει κυρίως για προσφορέςεκπτώσεις, και προωθητικές ενέργειες.

Μελετώντας αυτόν τον κανονισμό παρουσιάζονται λεπτομερώς οι εγχώριοι και οι ευρωπαϊκοί νόμοι που έχουν ήδη ενταχθεί στο Ελληνικό δίκαιο και αφορούν τους όρους για τη δημοσίευση προωθητικών ενεργειών με εκπτώσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute
Αυτοί οι όροι ισχύουν τόσο για τα φυσικά καταστήματα, όσο και για τα μέσα επικοινωνίας των επιχειρήσεων, όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τα φυλλάδια, και το internet, δηλαδή είμαστε μέσα – social media, e-mail marketing κλπ.

Όλες οι αναφορές για μειωμένες τιμές σε ενα e-shop επηρεάζονται από το νέο κανονισμό. Συγκεκριμένα, αφορά:

  • Τη διαγραφή της προηγούμενης τιμής ως τιμή αναφοράς για τη μειωμένη τιμή (π.χ. “100€ 80€”).
  • Τη χρήση ενός λεκτικού που καθορίζει την τιμή αναφοράς (π.χ. “Αρχική τιμή: 100€” ή “Τιμή καταλόγου: 100€”).
  • Την προβολή του ποσοστού έκπτωσης σε κείμενο και/ή γραφικά badges (π.χ. “-15%”, “Έκπτωση 10%”).
  • Την αναφορά του ποσού που εξοικονομεί ο πελάτης με την έκπτωση (π.χ. “κερδίζετε 50€”, “100€ κέρδος”).
  • Την προβολή ενημερωτικής ετικέτας ή γραφικού που δηλώνει ότι το προϊόν βρίσκεται σε προσφορά (π.χ. “Προσφορά”, “Special Offer”).
  • Τα διαφημιστικά banners του e-shop που ενημερώνουν για προσφορές ή εκπτώσεις (π.χ. όλα τα αντιηλιακά έως -50%).

Αυτά πρέπει να εφαρμόζονται μόνο εφόσον ισχύουν οι προϋποθέσεις για την ανακοίνωση της μειωμένης τιμής, σύμφωνα με τις γενικές οδηγίες και τα παραδείγματα που καθορίζονται στο συγκεκριμένο ΦΕΚ. ‘Άρα πρέπει οι επιχειρηματίες με τη βοήθεια του marketeer να μελετήσουν και να δουν πως πρέπει να κινηθούν.

Τι πρέπει να κάνετε

Κάθε φορά που γίνεται διαφήμιση για τη μείωση τιμής, πέραν της τελικής τιμής πώλησης, είναι υποχρεωτικό να δηλώνεται ξεκάθαρα η προηγούμενη τιμή (γνωστή ως τιμή αναφοράς) πάνω στην οποία βασίστηκε η εφαρμογή τής έκπτωσης.

Η τιμή αναφοράς ορίζεται ως η χαμηλότερη τιμή που καταγράφηκε για το προϊόν στο e-shop σας τις προηγούμενες 30 ημέρες πριν από την έναρξη της έκπτωσης, και όχι με βάση κάποια άλλη τιμή.

Σε περίπτωση που ακολουθείται στο e-shop ένας σταδιακός και συνεχής ρυθμός μείωσης τιμών (χωρίς ενδιάμεσες αυξήσεις), όπως σε μια εκπτωτική καμπάνια με νέες μειώσεις τιμής κάθε εβδομάδα, τότε ως τιμή αναφοράς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η υψηλότερη τιμή που καταγράφηκε για το προϊόν ή την υπηρεσία τις προηγούμενες 30 ημέρες.

Διάρκεια εκπτώσεων και προσφορών

Μετά την πάροδο 30 ημερών από την ανακοίνωση μιας έκπτωσης ή προσφοράς, εάν το προϊόν διατηρεί την εκπτωτική τιμή, πρέπει να αφαιρεθούν οποιαδήποτε αναφορά ή υποδείξεις έκπτωσης.

Σε περίπτωση νέας έκπτωσης, αν η προηγούμενη τιμή προσφοράς διατήρησε την ίδια τιμή για τουλάχιστον 30 ημέρες, τότε ως τιμή αναφοράς πρέπει να χρησιμοποιηθεί η τιμή από την προηγούμενη προσφορά, όχι η αρχική τιμή του προϊόντος πριν την πρώτη έκπτωση.

Απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί η τιμή καταλόγου ή η ανώτατη τιμή λιανικής, που συνήθως προτείνεται από τους προμηθευτές προϊόντων, ως τιμή αναφοράς από το e-shop για τη μειωμένη τιμή. Μπορεί όμως να αναφερθεί ως “τιμή καταλόγου” ή “τιμή ανώτατης λιανικής” μόνο για σκοπούς σύγκρισης με την τελική τιμή που αναγράφεται στη σελίδα του προϊόντος, χωρίς να υπονοεί μειωμένη τιμή ή έκπτωση.

Σε γενικές αναφορές έκπτωσης με ποσοστό (π.χ. όλα τα παπούτσια έως -50%), το πλήθος των προϊόντων που φτάνουν το μέγιστο ποσοστό έκπτωσης πρέπει να είναι αρκετό ώστε να δικαιολογεί το ποσοστό αυτό. Οι εκπτώσεις δεν πρέπει να προέρχονται από τη μείωση τιμών μόνο σε 2-3 προϊόντα.

Πρόστιμα

Η παραβίαση των ανωτέρω ρυθμίσεων από τις επιχειρήσεις συνεπάγεται, μετά από έλεγχο της αρμόδιας αρχής, της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), την επιβολή κυρώσεων, οι οποίες προσδιορίζονται έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από τα 20.000 ευρώ.

Η λύση

Πρέπει πάντοτε να κινούμαστε σε σωστά νομικά πλαίσια ώστε να αποφεύγουμε προβλήματα με τον ανταγωνισμό μας αλλά και κυρώσεις. Εύχομαι το άρθρο μου, να διαδώσει το μήνυμα της υψηλής ποιότητας και της αξιοπιστίας στον χώρο του e-commerce που ήθελα να μοιραστώ μαζί σας. Αν χρειαστείτε οποιαδήποτε άλλη βοήθεια ή έχετε περισσότερες ερωτήσεις, μη διστάσετε να έρθετε σε επικοινωνία μαζί μου.

της Δ. Λεμούσια, CEO

Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για προσφορές και εκπτώσεις στα e-shop σας!

https://www.elev8hub.gr Β. Λάσκου 3, ΤΚ 19600, Μάνδρα / +30 210 5551761

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*
*